Vi började med att göra en hel del arbete kring hur modellen skulle se ut och hur vi mycket vi ville att den skulle kosta. Vi valde därför att skissa hur vi ville att modellen skulle se ut. Läs mer om varför vi valde modellen på lösning.
Efter skissen så gjorde våra fantastiska TT-elever lite cad som gjorde att vi kunde få en bättre bild om hur vi ville att modellen skulle se ut. Det ända vi ändrade på detta utkast var hissen, men det går att se i modellbygget under.
Här är en bil på en av cadbilarna som är med i själva bygget
Detta är den fysiska modellen vi byggt på:
Affischen är skapad av våran fantastiska teknik design elev som under sitt arbetande filmat hennes progression under arbetets gång. Resultatet av affischen är i slutet av videon.